Novinky

Kilometr dálnice stojí o půlku méně než před deseti lety, ve výstavbě je skoro 200 kilometrů nových silnic

Jeden kilometr nové dálnice stojí 152 milionů korun, tedy o 55 procent méně než před deseti lety. Aktuálně se za poloviční ceny staví skoro 194 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, které často tvoří obchvaty měst. Letos zahajování nových staveb pokračuje, připraveno je přes 150 kilometrů nových silnic. „Za čtyři roky jsme otevřeli stovku kilometrů […]

ARI: VEŘEJNÉ ZAKÁZKY S HODNOCENÍM KVALITY – METODOU BEST VALUE

ARI zorganizovala další školení ve spolupráci s holandskými experty z Best Value Group na téma „Veřejné zadávání na nejlepší poměr ceny a kvality – metodou BEST VALUE“. Tohoto certifikačního školení se zúčastnili zástupci ministerstev a  členové ARI z řad projekčních, právních a poradenských kanceláří, stavebních společností a developmentu. ARI organizuje první školení tohoto druhu pro ty, kteří jsou zodpovědní za […]

ARI: BĚLORUSKO – PROJEKTY EBRD V RÁMCI REFORMY VODOHOSPODÁŘSKÉHO SEKTORU

Asociace pro rozvoj infrastruktury(ARI) zorganizovala workshop Centra pro rozvojové trhy ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky, Ministerstvem bytového a komunálního hospodářství Běloruské republikya vodárenským podnikem města Minsk, na kterém byl představen plán modernizace vodárenských podniků Běloruska. Od roku 2018 se očekává realizace 7 projektů financovaných Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj (EBRD) v rámci 3. etapy Rámcového programu modernizace vodohospodářského sektoru […]

ŘEDITELSTVÍ SILNIC A DÁLNIC ČR ZVEŘEJŇUJE ZÁZNAM TRŽNÍ KONZULTACE K VYHOTOVENÍ INFORMAČNÍHO MODELU (BIM) STAVBY I/42 BRNO VMO, ŽABOVŘESKÁ I., ETAPA I.

Ředitelství silnic a dálnic ČR, státní příspěvková organizace, se sídlem Praha 4, Na Pankráci 546/56, PSČ 140 00 („Zadavatel“) tímto zveřejňuje záznam tržní konzultace, která proběhla dne 29.03.2018 jako příprava před zadávacím řízením veřejné zakázky s předpokládaným názvem „Vyhotovení informačního modelu (BIM) stavby I/42 Brno VMO, Žabovřeská I., etapa I.“ („Veřejná zakázka“). Předložený text obsahuje […]

Železniční uzel Brno má být u řeky, rozhodla centrální komise Ministerstva dopravy

Členové Centrální komise Ministerstva dopravy dnes vybrali variantu řešení přestavby celého železničního uzlu Brno. Na základě studií proveditelnosti, názoru odborníků, vyjádření zástupců dotčených měst, Správy železniční dopravní cesty a s přihlédnutím na poslední jednání řídícího výboru k železničnímu uzlu Brno a jednání se zástupci železničních dopravců je vybranou variantou přesunout brněnský železniční uzel k řece. SŽDC ještě zpracuje […]

ARI na konferenci Dopravní infrastruktura 2018

ARI se zúčastnila konference Dopravní infrastruktura 2018, která se konala také pod záštitou ARI 16.–17. května 2018 v Litomyšli. Tomáš Janeba vystoupil v diskuzním panelu “Jak kupředu?”, kde mimo jiné komentoval i nevyhovující způsob zadávání veřejných zakázek u velkých projektů v České republice. V tomto panelu byla odsouhlasena Společná strategie pro dopravní infrastrukturu, kterou představil […]

Německé dráhy povedou projekt krušnohorského tunelu budoucí vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan

Budoucí železniční tunel pro vysokorychlostní trať skrze Krušné hory bude projektovat Deutsche Bahn, provozován bude podle německých předpisů. Dohodli se na tom v Praze český ministr dopravy Dan Ťok se svým saským protějškem Martinem Duligem.  „Dostáváme se už od politických deklarací k technickým otázkám a projektování. Dohodli jsme se, že 26 kilometrů dlouhý přeshraniční tunel bude projektován […]

Startuje soutěž na dostavbu 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem formou PPP

Ministerstvo vyhlásilo soutěž na dostavbu chybějících 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem formou spolupráce soukromého a veřejného sektoru, tzv. PPP projekt. Soukromá společnost pak bude mít 25 let na starosti provoz a údržbu nové dálnice. Dostavba D4 začne nejdříve za dva roky.  „V horizontu tří až šesti let se výrazně omezí evropské prostředky na výstavbu […]

ARI: Mezitímní rozhodnutí zrychlí výstavbu důležitých dopravních staveb až o čtyři roky

České republice svítá šance, že začne stavět rychleji velké dopravní stavby. Poslanecká sněmovna projednává vládou schválenou novelu zákona č. 416/2019 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury. Klíčovou součástí novely je i institut tzv. mezitímního rozhodnutí, který v Česku výrazným způsobem urychlí výstavbu vybraných dálnic, silnic první třídy či celostátních železničních tratí. Tu často […]

ARI: VEŘEJNÉ ZAKÁZKY S HODNOCENÍM KVALITY – METODOU BEST VALUE

ARI zorganizovala první školení ve spolupráci s holandskými experty z Best Value Group na téma „Veřejné zadávání na nejlepší poměr ceny a kvality – metodou BEST VALUE“. Tohoto certifikačního školení se zúčastnili členové ARI z řad projekčních, právních a poradenských kanceláří. ARI organizuje první školení tohoto druhu pro ty, kteří jsou zodpovědní za přípravu a předkládání nabídek na veřejné […]

Témata

 

Více

POSLÁNÍ A CÍLE

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) působí jako think-tank soukromého sektoru pro oblast veřejné infrastruktury sjednocující názory významných dodavatelů projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, financování a poradenství. ARI formou odborných diskuzí, návrhů a doporučení proaktivně prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe. ARI propaguje alternativní metody zadávání a financování, které umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj veřejné infrastruktury ČR.

POSLÁNÍ

ARI prostřednictvím odborných diskuzí, návrhů a doporučení prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj a obnovu veřejné infrastruktury ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

CÍLE

ARI prosazuje procesy, postupy a metody vedoucí k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v ČR. Jmenovitě má ARI tři dlouhodobé cíle:

         I.     Zásadní zvýšení efektivity v obnově a rozvoji veřejné infrastruktury v ČR.
         II.   Prosazení alternativních metod zadávání a financování veřejné infrastruktury.
         III. Podpora smysluplných projektů realizovaných podle dobré mezinárodní praxe.

Rok 2017

V roce 2017 se bude ARI věnovat následujícím tématům:

  1. Vzniku metodik zadávání zaměřené na hodnocení kvality na (i) projekt-inženýrskou činnost a (ii) stavební činnost k novému ZZVZ.
  2. Návrhu koncepční změny povolovacích procesů novelou 416/2009 o urychlení výstavby infrastruktury.
  3. Fázovému zavedení BIM do přípravy a realizace dopravní infrastruktury v ČR, kdy ARI podpoří názorové a zájmové sjednocení při vzniku metodických dokumentů a zajistí přenos zahraniční dobré praxe.
  4. Podpoře přípravy koncepce vysokorychlostních tratí v ČR.
  5. Zavedení mezinárodních smluvních standardů FIDIC pro projekty dopravní infrastruktury.
  6. Propagaci využití koncesního modelu pro financování infrastrukturních projektů rezortu dopravy a také v oblasti sociální péče na úrovni krajů, měst a obcí.
  7. Vzniku národního infrastrukturního plánu ČR a využití finančních nástrojů EU.

ČLENOVÉ A PARTNEŘI

Členskou základnou ARI je 48 společností a institucí, které se navzájem podporují a společně se podílejí na formulaci změn v oblasti veřejné infrastruktury. Jedinečná znalostní báze členů, spojující know-how od projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, až po financování a poradenství, umožňuje ARI prezentovat objektivní a nestranné názory na systémové a koncepční změny.